REKLAMA
Znaleziono 1908 wyników
Trendy na rynku retail oczami ekspertów MVGMartykuł
Pokaż artykuł
Trendy na rynku retail oczami ekspertów MVGM
Rynek nieruchomości handlowych nieustannie ewoluuje pod wpływem zmieniających się preferencji klientów oraz sytuacji w otoczeniu ekonomicznym i prawnym. Obecnie jesteśmy świadkami wieloaspektowej transformacji, która definiuje na nowo przyszłość całego sektora retail. Zwrot konsumentów ku obiektom handlowym znajdującym się blisko miejsca zamieszkania, wciąż silne ich przywiązanie do tradycyjnych form zakupów, a także postępująca zielona transformacja to główne czynniki determinujące perspektywy rozwoju galerii handlowych i centrów convenience – wskazują eksperci MVGM, wiodącego na polskim rynku zarządcy nieruchomości.
Maciej Zuber: Architekci patrzą optymistycznie w przyszłośćartykuł
Pokaż artykuł
Maciej Zuber: Architekci patrzą optymistycznie w przyszłość
Największa zmiana widoczna jest w sektorze mieszkaniowym. To od deweloperów otrzymujemy obecnie najwięcej zapytań dotyczących nowych projektów – mówi architekt Maciej Zuber, właściciel pracowni projektowej Archas Design w Bielsku-Białej.
W Polsce jest sporo nowych parków handlowych i miejsce na kolejneartykuł
Pokaż artykuł
W Polsce jest sporo nowych parków handlowych i miejsce na kolejne
Parki handlowe zwiększają potencjał w sektorze i umacniają swoją pozycję na rynku. Rośnie grupa inwestorów realizujących projekty w tym formacie.
Raport JLL: Umiarkowany optymizm na rynku nieruchomości handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Raport JLL: Umiarkowany optymizm na rynku nieruchomości handlowych w Polsce
Jak wynika z nowego raportu JLL, całkowita budowana powierzchnia handlowa w Polsce wynosiła na koniec I kwartału 387 tys. mkw., z czego 69 proc. stanowiły parki handlowe. Prawie 94 tys. mkw. powstawało natomiast w ramach centrów handlowych. Największe z nich to remontowana łódzka Sukcesja, otwarta w kwietniu bełchatowska Bawełnianka oraz Galeria Goplana zlokalizowana w Lesznie. Procentowo najmniej powierzchni powstawało w ramach formatu convenience retail.
Parki handlowe w Polsce – rekordowo wysoka podaż nowych projektówartykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe w Polsce – rekordowo wysoka podaż nowych projektów
Obecnie w Polsce funkcjonuje 260 dużych parków handlowych (o GLA powyżej 5 000 mkw.) o łącznej powierzchni 2,9 miliona mkw. GLA. Szybki rozwój tego formatu podwoił jego udział w nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce do 18%, z zaledwie 9% w 2010 roku.
Duży inwestor nowym najemcą kompleksu GLP Kraków Logistics Centre IIIartykuł
Pokaż artykuł
Duży inwestor nowym najemcą kompleksu GLP Kraków Logistics Centre III
Wchodząca w portfolio Maszoński Group, spółka MCG EastBridge wynajmie blisko 37 000 mkw. powierzchni magazynowej i biurowej w GLP Kraków Logistics Centre III. Inwestycja w podkrakowskiej strefie ekonomicznej ma umocnić wizerunek firmy Maszoński Logistic oraz nowo powołanej marki MCG EastBridge w tej części Polski, a także stanowić centralną bazę operacyjną na południe i wschód Europy. Firma AXI IMMO była wyłącznym doradcą w procesie wyboru i najmu strategicznej lokalizacji.
WARSZAWA: Nowe przejścia, skwer - wielkie zmiany na Młynowieartykuł
Pokaż artykuł
WARSZAWA: Nowe przejścia, skwer - wielkie zmiany na Młynowie
Przejścia naziemne zamiast podziemnych, zielone miejsce rekreacji czyli Skwer Gwary Warszawskiej - rozpoczynają się wielkie zmiany przy skrzyżowaniu ul. Wolskiej i Młynarskiej z al. "Solidarności" w Warszawie.
Malezyjska sieć sklepów MR.DIY stawia na Warszawęartykuł
Pokaż artykuł
Malezyjska sieć sklepów MR.DIY stawia na Warszawę
Sieć dyskontów z artykułami do domów, mieszkań, ogrodów oraz akcesoriami m.in. do majsterkowania, wywodząca się z Malezji, ogłasza właśnie plany dynamicznego rozwoju na polskim i środkowoeuropejskim rynku. Latem 2025 roku w Warszawie otwierają się lokale w Galerii Wileńskiej, CH Blue City, CH Zielony Targówek i w Galerii Młociny, a Polska, w wyniku zwiększenia powierzchni magazynowej, staje się centralnym hubem dostawczym w drodze do rozwoju sieci na kolejne rynki w naszej części Europy.
Rusza największy projekt przebudowy obiektu handlowego w Polsce [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Rusza największy projekt przebudowy obiektu handlowego w Polsce [WIZUALIZACJE]
Europa Centralna w Gliwicach oficjalnie rozpoczęła największy projekt przebudowy obiektu handlowego, obecnie realizowany w Polsce, uruchamiając strategiczną inwestycję w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów. Projekt ma na celu stworzenie najnowocześniejszej destynacji handlowo-rozrywkowej w regionie, redefiniując rolę regionalnych centrów handlowych poprzez integrację zakupów, gastronomii i rozrywki w jednym miejscu. Inwestycja realizowana jest równolegle z budową światowej klasy parku rozrywki przez firmę Momentum Leisure, europejskiego lidera w sektorze projektów rozrywkowych.
Dwa wrocławskie obiekty powalczą o nagrodę „Mies van der Rohe Award”artykuł
Pokaż artykuł
Dwa wrocławskie obiekty powalczą o nagrodę „Mies van der Rohe Award”
Muzeum Współczesne i Zintegrowany Wrocławski Węzeł Przesiadkowy znalazły się w gronie polskich reali...
[Polska] Młodzi bez zdolności kredytowejartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Młodzi bez zdolności kredytowej
Program „Rodzina na swoim” dedykowany jest młodym osobom. Ci z kolei bardzo często mają problem z uz...
[Polska] Polska Wschodnia oraz mniejsze miasta mocno zaznaczają swoją obecność na polskiej mapie handluartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polska Wschodnia oraz mniejsze miasta mocno zaznaczają swoją obecność na polskiej mapie handlu
Eksperci z międzynarodowej firmy doradczej JLL podsumowali sytuację na polskim rynku nieruchomości h...
[Polska] Ponad pół miliona metrów kwadratowych w centrach handlowych oddano do użytku w 2015 r.artykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Ponad pół miliona metrów kwadratowych w centrach handlowych oddano do użytku w 2015 r.
Międzynarodowa firma doradcza JLL podsumowała rok 2015 na polskim rynku nieruchomości handlowych.
[śląskie] Aglomeracja Śląska – mocna lokalizacja inwestycyjna z potencjałem rozwojuartykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] Aglomeracja Śląska – mocna lokalizacja inwestycyjna z potencjałem rozwoju
Aglomeracja Śląska przyciąga inwestorów motoryzacyjnych, branżę BPO/SSC, jak również stanowi mocną l...
[Dolny Śląsk] Oficjalnie: Mercedes zainwestuje ponad 2 mld złotych w fabrykę silników w Jaworze [SZCZEGÓŁY]artykuł
Pokaż artykuł
[Dolny Śląsk] Oficjalnie: Mercedes zainwestuje ponad 2 mld złotych w fabrykę silników w Jaworze [SZCZEGÓŁY]
Koncern Daimler wybuduje w dolnośląskim Jaworze fabrykę silników samochodowych, w której pracę znajd...
[Polska] Jaki wpływ będzie miał Brexit na polski rynek biurowyartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Jaki wpływ będzie miał Brexit na polski rynek biurowy
Czy zdaniem deweloperów Brexit może przynieść korzyści rynkowi biurowemu w Polsce? Czy globalne firm...
Kawaleryjska 33inwestycja
Pokaż inwestycję
Kawaleryjska 33
Kraków, Podgórze, Kalwaryjska 33
Trendy na rynku retail w Polsce oczami ekspertów MVGMartykuł
Pokaż artykuł
Trendy na rynku retail w Polsce oczami ekspertów MVGM
Rynek nieruchomości handlowych nieustannie ewoluuje pod wpływem zmieniających się preferencji klientów oraz sytuacji w otoczeniu ekonomicznym i prawnym. Obecnie jesteśmy świadkami wieloaspektowej transformacji, która definiuje na nowo przyszłość całego sektora retail. Zwrot konsumentów ku obiektom handlowym znajdującym się blisko miejsca zamieszkania, wciąż silne ich przywiązanie do tradycyjnych form zakupów, a także postępująca zielona transformacja to główne czynniki determinujące perspektywy rozwoju galerii handlowych i centrów convenience – wskazują eksperci MVGM, wiodącego na polskim rynku zarządcy nieruchomości.
W Siemianowicach Śląskich powstanie nowa, duża galeria handlowaartykuł
Pokaż artykuł
W Siemianowicach Śląskich powstanie nowa, duża galeria handlowa
W województwie śląskim zostanie wybudowana nowa galeria handlowa. Tym razem w Siemianowicach Śląskich. Realizowany wspólnie przez Acteeum Group oraz Falcon Investment Management najnowszy projekt handlowy – Galeria Siemianowice – wprowadzi nową jakość na rynek detaliczny miasta i regionu.
Zmieniające się zachowania konsumentów (ponownie) kształtują rynek powierzchni handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Zmieniające się zachowania konsumentów (ponownie) kształtują rynek powierzchni handlowych w Polsce
Według najnowszego raportu Trends Radar firmy Cushman & Wakefield, ponad 50% polskich konsumentów spodziewa się, że ich styl życia będzie ewoluował i stanie się skromniejszy. Na trend ten wskazuje już teraz spadający wskaźnik sprzedaży detalicznej, który w 2023 roku może wynieść ok. 5,0%. Czasy szczuplejszych budżetów zakupowych paradoksalnie stanowi szansę rozwoju dla części rynku handlowego i wcale nie chodzi tutaj tylko o segment value, ale również producentów kosmetyków czy marki modowe. Długofalowo natomiast, na znaczeniu mogą zyskiwać koncepty i działania wpisujące się w strategie zrównoważonego rozwoju.
REKLAMA